skip to Main Content
Carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona info@onomastica.cat

Curs sobre onomàstica catalana: la recerca toponímica

Curs sobre onomàstica catalana: la recerca toponímica

El curs s’iniciarà el 6 de febrer de 2018 i s’impartirà a la Sala Puig i Cadafalch de l’IEC (carrer del Carme, 47, 08001 Barcelona) durant cinc dimarts consecutius, de 16.00 a 18.30 h.

Objectiu del curs
L’objectiu d’aquest curs és oferir una formació fonamental sobre els principis bàsics de l’onomàstica i facilitar les eines per a la recerca i l’ús aplicat de la toponímia.
A partir de la part introductòria sobre el marc teòric, el curs se centrarà en la recerca toponímica, tant per a l’elaboració de monografies o inventaris (recerca sistemàtica) com per a l’aplicació pràctica de la toponímia en diversos camps (recerca puntual).

A qui va dirigit

  • Estudiants de filologia i geografia.
  • Tècnics del Consorci per a la Normalització Lingüística.
  • Correctors i professionals de l’assessorament lingüístic.
  • Personal de l’Administració dels serveis lingüístics i de serveis amb un ús significatiu de la toponímia.
  • Membres de la Societat d’Onomàstica.
  • Membres d’associacions relacionades amb la llengua, com la Societat Catalana de Llengua i Literatura i l’Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes.

Programa

  • Els principis fonamentals de l’onomàstica (6 de febrer de 2018)
  • L’onomàstica i la llengua (13 de febrer de 2018)
  • La recerca toponímica (20 de febrer de 2018)
  • La metodologia (recerca sistemàtica) (27 de febrer de 2018)
  • L’aplicació de la recerca toponímica: productes i possibilitats (recerca puntual) (6 de març de 2018)

Preu
130 euros

Formulari de preinscripció

Back To Top